reklama

Krok k cieľu cez skratky

Vyrovnávanie sa so zmiešanými kultúrami, stretávanie čiernych ľudí, konfrontovanie sa s moslimským radikalizmom alebo kresťanským konzervatizmom?  Hľadanie nových zdrojov rýchlejších peňazí, vyšší životný štandard? Či získanie zručností komunikácie v anglickom jazyku? Každého pritiahne cudzia krajina iným čarom, pre mňa bolo Anglicko možnosťou rozvoja jazyka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Odchod zo zabehaných koľají pre mňa vtedy dobrej práce nebol ťažkým rozhodnutím. Opúšťaním kamarátov som tiež nestrávil veľa času, na mieste destinácie ma už blízki čakali. Pri príchode do Londýna som mal výhodu v porovnaní s mnohými, a to vo vytvorenom priateľskom prostredí. Už len pamätať na svoju motiváciu sa učiť jazyk...

Prvý Silvester mimo svojej krajiny prešiel spolu s kamarátmi rýchlo, až tak, že sme pre neočakávané množstvo ľudí na uliciach a nesprávne prepočítanie času nestihli ohňostroj. Videli sme ho sponad anglickej výstavby domov, spolu s dvoma moslimami, ktorí nás Európanov veľmi nechápali. Tolerovali nás však rovnako, ako my ich pri absencii mäsa. Tu som začal zisťovať, že sa popri svojom nasmerovaní na angličtinu môžem naučiť podstatne viac. Život mi neumožňoval iba cudzí jazyk. Preberaná téma úspešných biznismenov, ktorí sa stali úspešnými iba pre svoju flexibilnosť reagovať na podnety prostredia, mi počas môjho štúdia angličtiny potvrdila potrebu vnímať aj iné veci, než len nové slovíčka. Pokúsil som sa o to. Asi chcem byť tiež úspešným.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podarilo sa nám rozbehnúť diskusné krúžky, ako reakcia na ochotu kamarátov rozprávať a kriticky myslieť. Potreba k niekomu patriť, zdieľať si svoj názor, cítiť, že nás niekto počúva..., to bolo silným motivátorom pre kamarátov, ich kamarátov a aj nás samých. Ja som pritom prišiel ešte na jednu vec- určité prispôsobenie sa prostrediu a jeho podnetom nebráni k dosiahnutiu svojho cieľa, ale viac dopomáha. Diskusie sa stali pre mňa zaujímavým spôsobom, ako vyjadriť svoje myšlienky navonok, v angličtine. Rozvoj jazyka nebol voverzuse s vyrovnávaním sa so zmiešanými kultúrami, stretávaním tmavých ľudí...Stal sa bohatším a zaujímavejším.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podobne sa to pokúšam robiť dodnes, hoci som späť na Slovensku. Mať svoj zámer, ale byť otvoreným aj pre veci, ktoré vojdú do procesu ich získavania, ktoré sa môžu stať skratkou k dosiahnutiu cieľa. Asi preto sa nad mojou reflexiou zamýšľam tak dlho. Popri písaní som stretol zopár ľudí. Tí mi však dali podnety na ďalšiu tvorbu.

Pavol Zuffa

Pavol Zuffa

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chcem si tvoriť ideály, ale pritom neidealizovať život... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu